BonBon-Land – Maskotjagten er en mobil og tablet applikation udviklet til forlystelsesparken BonBon-Land. App’en gør brug af AR (‘Augmented Reality’) til at scanne og indsamle forskellige BonBon maskotter der er spredt ud over forlystelsesparken. Efter brugeren har scannet, og dermed indsamlet en maskot, får brugeren mulighed for at spille med eller mod den pågældende maskot i forskellige små spil.
App’en er designet med forskellige formål for øje; Kø-aktivering, få brugerne til at komme rundt i forlystelsesparken, og til at tilbyde familierne endnu et alternativ til at lave noget socialt sammen i parken, f.eks som skattejagt.
Trivial Business er en app udviklet til Android og iOS telefoner og tablets i samarbejde med firmaet ‘Trivial Business’. App’en gør brug af netop ‘Insightful Gamification’ til at holde ansatte i virksomheden opdateret omkring opdateringer eller ændringer i virksomhedens værdisæt og mål. Spillet fungere ved at man bevæger sig gennem en bane (f.eks et kontorlandskab) flydt med farvede felter. Hvert farvede felt er fundet med et spørgsmål fra en bestemt kategori omhandlende viden i virksomheden. Ved at besvare spørgsmålene vendes felter og man kan dermed nå i mål, samtidig med at medarbejder øger sin viden om virksomheden.
Spillet henvender sig primært som et on-boarding værktøj til virksomheder, ved at virksomheden stiller et sjovt, engagerende og lærerigt spil til rådighed for de ansatte, som gennem dette spil lærer mere om virksomheden og får de ansatte til at tale sammen.
App’en er endnu ikke fuldt udviklet, men forventes at blive frigivet til Android og iOS sidst i 2018.
Samarbejde
EdduGaim har siden vores grundlæggelse været en af vores tætteste samarbejdspartnere og vil fortsat være det. EduGaim deler også vores opfattelse om hvordan netop spil og spil-design kan ændre verden og vores fremtid til det bedre.
Vores samarbejde beror på udviklingen af at designe og udvikle spilprojekter til læringsbrug. Udover dette, har vi også undervist i adskillige facetter af spiludvikling, f.eks i spil design, programmering og computer grafik på adskillige skoler, ungdomsskoler, gymnasier og andre offentlige institutioner. Gennem vores samarbejde har vi deltaget og bidraget til projekter omhandlende kemi-baseret spil, Oplevelser i istiden gennem ‘Virtual Reaility’ (VR), App-udvikling omhandlende vand og meget mere.
EduMode har en været en samarbejdspartner længe, og har rødder tilbage til før Fenrir Game Studio selv var grundlagt. EduMode og Fenrir Game Studio har lignende workflows, og vi bruger derfor hinanden til sparring, og støtter hinanden i tekniske løsninger.
Vi har blandt andet deltaget aktivt i udviklingen af ‘Robit Laser Tag II’, som er et spil designet til at børnene i folkeskolen kan spille mod hinanden, og på den måde lærer eksempelvis matematik, ved at løse opgaver på hold mod hinanden, f.eks ved at skulle opsætte en kanon inde i spillet og dermed skulle udregne f.eks en vinkel.
BonBon-Land – Maskotjagten er en mobil og tablet applikation udviklet til forlystelsesparken BonBon-Land. App’en gør brug af AR (‘Augmented Reality’) til at scanne og indsamle forskellige BonBon maskotter der er spredt ud over forlystelsesparken. Efter brugeren har scannet, og dermed indsamlet en maskot, får brugeren mulighed for at spille med eller mod den pågældende maskot i forskellige små spil.
App’en er designet med forskellige formål for øje; Kø-aktivering, få brugerne til at komme rundt i forlystelsesparken, og til at tilbyde familierne endnu et alternativ til at lave noget socialt sammen i parken, f.eks som skattejagt.
Trivial Business er en app udviklet til Android og iOS telefoner og tablets i samarbejde med firmaet ‘Trivial Business’. App’en gør brug af netop ‘Insightful Gamification’ til at holde ansatte i virksomheden opdateret omkring opdateringer eller ændringer i virksomhedens værdisæt og mål. Spillet fungere ved at man bevæger sig gennem en bane (f.eks et kontorlandskab) flydt med farvede felter. Hvert farvede felt er fundet med et spørgsmål fra en bestemt kategori omhandlende viden i virksomheden. Ved at besvare spørgsmålene vendes felter og man kan dermed nå i mål, samtidig med at medarbejder øger sin viden om virksomheden.
Spillet henvender sig primært som et on-boarding værktøj til virksomheder, ved at virksomheden stiller et sjovt, engagerende og lærerigt spil til rådighed for de ansatte, som gennem dette spil lærer mere om virksomheden og får de ansatte til at tale sammen.
App’en er endnu ikke fuldt udviklet, men forventes at blive frigivet til Android og iOS sidst i 2018.
Collaborations
EdduGaim har siden vores grundlæggelse været en af vores tætteste samarbejdspartnere og vil fortsat være det. EduGaim deler også vores opfattelse om hvordan netop spil og spil-design kan ændre verden og vores fremtid til det bedre.
Vores samarbejde beror på udviklingen af at designe og udvikle spilprojekter til læringsbrug. Udover dette, har vi også undervist i adskillige facetter af spiludvikling, f.eks i spil design, programmering og computer grafik på adskillige skoler, ungdomsskoler, gymnasier og andre offentlige institutioner. Gennem vores samarbejde har vi deltaget og bidraget til projekter omhandlende kemi-baseret spil, Oplevelser i istiden gennem ‘Virtual Reaility’ (VR), App-udvikling omhandlende vand og meget mere.
EduMode har en været en samarbejdspartner længe, og har rødder tilbage til før Fenrir Game Studio selv var grundlagt. EduMode og Fenrir Game Studio har lignende workflows, og vi bruger derfor hinanden til sparring, og støtter hinanden i tekniske løsninger.
Vi har blandt andet deltaget aktivt i udviklingen af ‘Robit Laser Tag II’, som er et spil designet til at børnene i folkeskolen kan spille mod hinanden, og på den måde lærer eksempelvis matematik, ved at løse opgaver på hold mod hinanden, f.eks ved at skulle opsætte en kanon inde i spillet og dermed skulle udregne f.eks en vinkel.